11.05

Hej på er!
Tänkte börja dagens inlägg med denna mysiga bild
Emil är lite smått förälskad i Alexander, systerns pojkvän.
haha
Idag steg jag upp strax innan klockan 10 eftersom alla i huset skulle åka iväg.
Linda, Alex och COlli åkte hem igår. Jag och Emil följde med när pappa lämnade dem.
Vi fick massa fina grejer av dem dessutom! :) Jag fick massa kläder av Linda. Dessutom fick jag body scrub, body butter, hårprodukter samt fotkräm eller vad det nu kallas. Och så fick jag och Emil ett slags bord som vi kanske ska ha i hallen i lägenheten och så fick vi en annan hyllgrej som vi ska ha handdukar och saker i till badrummet. Om den får plats vill säga! Dessutom så fick vi en katt! Haha, alltså. Vi hade bestämt det sedan innan att vi skulle ta över deras katt Bella, hon var lite för jobbig för dem. Men för oss är det inga problem! Emil tycker väldigt mycket om henne och kelar konstant med henne, haha. Och Ima kunde nog inte koppla av inatt stackarn för hon var så intresserad av katten.
För ungefär en timme sedan åkte i alla fall Mamma, pappa, Micke, Conny och Emil iväg.
Mamma och pappa till mormor i Göteborg. Emil har med sig katten och blir avsläppt i Kungälv innan mamma och pappa åker till mormor.
Micke och Conny blir körda innan Göetborg till Uddevalla, där ska de hoppa på en buss till Oslo.
Så jag är ensam hemma är nu med Ima och Laika :) Efter detta inlägget ska jag klä på mig och ut med dem en snabbis!
Sedan ska jag packa och gå ut med Laika en längre promenad sedan ut med Ima en stund igen. 
Imutten ska inte få gå lika långt som Laiken.
Hon har haltat en del hemma här nu. Hon har sprungit i snön och haft sig. Dumma mig som inte håller henne kopplad. Men hon tycker ju det är så kul med snön. Men idag få hon ta det lungt!
Hon springer ju dessutom upp och ner i tarppan här hemma hela tiden. Ska sätta för den när jag kilar iväg härifrån sedan.
Jag ska nämöigen klockan 15 lämna hundarna ensamma hemma och bege mig 6 kilometer neråt till Hällekis. Sedan går ett tåg 16.49 till Göteborg. Jag tror verkligen inte att det kommer ta 1 timme och 49 minuter att gå dit ner, men det är ändå ganska kallt och en del snö. Så jag vill ta det säkre före det osäkra.
Klockan 20.04 anländer den sista bussen jag ska åka med ikväll i Kungälv, bara en liten bit från Emils föräldrar!
Nu ska jag byta om!
Hoppas ni har en bra dag, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0