Julmat & julgodis!

Nu har jag varit inne med mamma och pappa och handlat julmat!
Handlade för nästan 2000kr idag plus att dom var och köpte julmat för 2000 kr häromdagen också.
Vi köpte lösgodis för 190kr (nästan 3kg!).. Så nu gäller det till att äta till jul! Plus att vi köpte en aladdinask och en paradis, två twistpåsar och två påsar julskum! Jag tror familjen satsar på att bli fet i år :D Som vanligt alltså!

Just nu sitter jag här och låter som en liten sköldpadda. Jag är snuvig! Det kittlar i näsan hella tiden och jag bara nyser och nyser. Har lite ont i huvudet med men jag räknar med att det försvinner tillsammans med förkylningen som förhoppningsvis försvinenr snart! Ska lägga mig och vila om en stund så blir det säkerligen bättre! :D
Jag har inte fått något svar av illeruppfödaren.. Jag ställde ju lite frågor så det är ju inte så att jag skickade ett mail som inte riktigt gick att svara på. Men, hm. Jag väntar med att skriva ett nytt mail efetr jul i alla fall. Inte alla som hinner sitta framför datorn såhär vid juletider :)
Som de flesta vet att Saab nu lagts ner.. Jag tycker så synd om Trollhättan och dess invånare. Så många som jobbar där.. Och en kompis till mig, hennes pappa jobbar där. Denna person fick inte reda på att det lagts ner fören han hörde det på radio. Tycker det är synd att de som jobbar där får höra det på andra håll än från arbetsplatsen.
Trots att det gått ut med att Saab lagts ner så verkar framtiden oviss.

Nu ska jag ut och ta lite luft tillsammans med Ima.
Hejdå på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0