Kinnekulle

Att vara hemma hos mamma och pappa uppe på Kinnekulle känns underbart skönt!

Igår var det julavslutning. Eller ja, nu är det ny dag. Så i fredags var det julavslutning.
Mamma och pappa åkte ända från Kinnekulle till Forshaga och befann sig här strax före tio på morgonen för att vara med.
Efter avslutningen åkte jag och pappa en svänga ner till stallet för att städa Imas box och tömma den. Ima kommer numera vara i den nya lägenheten under dagarna då jag är i skolan, på lunchen kommer jag gå ut med henne.
Eftersom jag bor en bit längre bort nu så kanske jag inte alltid hinner äta i matsalen, men det är inte så farligt.
Visserligen gillar jag stunderna med kära klasskamraterna i matsalen, då vi har tid att prata om allt vi känner för.
Efter stallet så åkte vi till 13I, där mamma befann sig efter att hon varit och handlat lite på Ica.
Jag packade två flyttkartonger med kläder och en revväska som jag har med mig till Kinnekulle.
Sedan begav vi oss iväg till mitt och Emils nya hem. Åh. Det känns så bra.
Jag är så glad för min och Emil skull och jag är så glad att jag äntligen kan hjälpa till ordentligt med Laika!
Hon är riktigt duktig här hemma nu =) Visst har hon energi som bara den, men hon är ändå lite mognare på nåt vis nu.
Idag åkte jag och Ima med mamma och pappa till Mullsjö, hem till Linda och Alex.
Sedan åkte vi allihopa till A6-center. Ima fick följa med så inte Colli och Ima skulle ah party medan vi var borta. Men det hade inte Ima något emot, hon gillar ju bilen =) Hon fick inte vara ensam alls mycket då vi var ett antal omgångar vid bilen. Under tiden fick hon ett tuggben!
Sedan vi kom hem har jag slagit in julklappar ungefär. Jag fullkomligt älskar att göra det men det är en utmaning på vissa jag kan lova! Vissa julklappar har ju alla möjliga konstiga former.
Nu ska jag ut och ta oss lite luft ute innan vi ska sova! Det är ungefär 10-11 minusgrader här nu tror jag. Det gillar vi skarpt!
God natt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0