Söndag

God morgon herr Blogg.
Jag har bestämt mig för att jag ska lära mig spela piano nu, på riktigt.
Eftersom jag och Emil numera har ett så är det ju bara att öva varje dag dessutom, 10 minuter åt gången räcker ju liksom.
Igår umgicks jag och Emil med Ellen och Simon. Vi åkte till Bergvik för att kolla lite julklappar men hittade väl inget speciellt direkt. Vi var borta i nästan fyra timmar så när jag och Emil kom hem igen gick jag ut med Ima i ungefär 50 minuter och tränade medan vi gick ("Stå"). Det gick väl lite sådär, ska träna det ordentligt i stillastående till en början med, sedan får det bli i rörelse.
Började behandla Ima mot noskvalstern igår också, läste i innehållsförteckningen att det skulle vara lite lite köttsmak i tabletterna så jag testade att ge henne alla bitar som belöning. Det funkade alldeles utmärkt!
Sedan så lämnade vi Ima ensam hemma en stund till och så gick vi hem till Simon och Ellen. Vi tog inte med Ima eftersom Bodil antagligen fått noskvalster nu och jag vet inte hur länge det måste gå innan Ima kan träffa hundar. Nu är hon underbehandling så om en vecka skall hon kunna träffa hundar med eller utan noskvalster tror jag. Hon ska ta 1,75 tabletter en gång i veckan i tre veckor.
Ellen blev väldigt sugen på att skaffa katt igår, så vi satt och tittade på det mestadels av kvällen medan killarna fixade med datorn och internet. Jag och Emil kom överens om att vi ska ta en katt från mamma och pappa i Hällekis.
Antingen blir det Igelkotten eller Orvar, har ingen aning om vad det är för kön på dem men vi tar en hane i alla fall så kastrerar vi honom sedan. Jag hoppas Orvar är en kille, fast Igelkotten är väldigt härlig han med :)
Nu ska jag springa ut till tvättstugan och fixa tvätten!
Vi håller på att tvätta förfullt, det kommer hänga tvätt i hela lägenheten sen känns det som.
Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0