Första advent

Minsann! Det är ju idag! Det är nästan underbart.
Åh! Ni anar inte! Emil har fått praktik! Och jobb!
Alltså, han ska praktisera där i ungefär 3 månader, sedan så kommer han få anställning där.
Det är helt fantastiskt! Och han kommer tjäna bra sedan när han får jobb där dessutom :) Jag är så glad.
Stolt över honom. Han är så duktig och det har gått fort för honom dessutom. Jag trodde att det kanske skulle krävas några praktikplatser innan han skulle få en anställning. Men icke sa Nicke! Men, man ska inte ropa hej fören man är över bäcken. Arbetsförmedlingen ska ju gå med på att han skall få börja på praktik där.
Han ska dit imorgon och så ska jag ringa hyresvärdarna angående lägenheten också och berätta om allt!
Då kanske lägenheten kan bli vår :) Dom vill att vi skaffar borgenärer eftersom vi är så pass unga och Emils föräldrar har lovat att vara det bara dom får in papper om att han verkligen har praktik!
Ih! Detta kommer bli bra :) Vår tur har gått upp och ner känns det som. Men mest upp.
Tänk om Emil inte hade sett annonsen om pianot som bortskänktes.. Då hade han inte varit iväg och jobbat just nu.
Detta är alldeles jättebra.
Vi kanske kan få våran lägenhet och Laika kan äntligen få komma upp hit :) Det ska bli en utmaning och jag kommer få jobba upp mitt tålamod. Det ska bli härligt!
Nu ska jag fortsätta plugga på svenska&etologiarbetet.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0