Dåliga Malin och hundträning

Alltså, jag är typ lite krasslig. Därför är jag dålig.
Så det vart ingen hundträning med Ellen. Jag stannade hemma och tränade dem här istället inomhus. De var pepp båda två och det märktes verkligen på ima att hon behövde det, så högt upp i varv har jag nog aldrig sett damen. Det gick inte att ge henne något kommando ungefär för då gjorde och sjutton andra saker istället. Så jag körde targeting med henne istället, med ett stort runt lock, så fick hon tänka lite själv istället utan att jag sa något utan bara klickade och belönade när det blev rätt. Och det var bra för henne för då varvade hon ner ordentligt.
Laika förstår sig på det lite bättre än Ima dock men inte så konstigt. Jag och Ima har tränat jättemycket på att apportera olika typer av föremål så Ima tror hela tiden att hon sa ge mig locket. Vi slutade träningen när hon tillslut hade satt en tass på locket tre gånger, duktiga tösen :)

Nu ska jag äta, för jag är hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0