Hundträning hela gårdagen!

Igår var jag, Emil, Ewelina och Johanna + hundar ute och åkte inlines! Jättekul var det :) Jag är inte ett dugg bra på att åka men fram kom vi i alla fall, sakta och säkert, eller ja hyfsat säkert i alla fall.

Laika hade på sig sin sele och drog Emil, hon var så himla duktig och Emil tyckte det var kul! Vi åkte ungefär en mil så Laika var riktigt trött sedan när vi kom hem, så idag tar vi en vilodag för damen. Ingen huvudträning för damen idag. Igår var det även "hälsa på"-dag för blivande ettor, de kom och gjorde hanteringstest med sina hundar och vissa i klassen hade lite uppvisning med bland annat Ipo, flyball, agility och lydnad :)

Sofie i min klass hjälpte mig att träna ställande med Ima också, jag har inte tränat ett dugg på det och jag har sett hennes ställande med Styrka och tycker det är riktigt snabbt och bra så ville väldigt gärna ha hennes hjälp! Så nu vet jag hur hon har tränat in det och kör även det på Ima nu. Det går redan frammåt! Vi körde även en platsliggning på 2 minuter och Ima var hur duktig som helst, inte ett dugg orolig eller otålig. Hon bara låg helt enkelt, kändes gutt. Sedan körde jag även platsliggning på två och en halv minut med Ewelina och Cliff, hur duktig som helst igen! :) Hade tänkt att tävla henne i lydnad på skolmästerskapet den 10 maj, hoppas det går lika bra då! Behöver träna platsliggning med damen med flera hundar tror jag också, så hon inte blir orolig när det är flera heller. Har ju tränat flera innan och det har ju gått bra så det är nog inga problem! Tränade några gånger slalom med henne också för att se om det fortfarande sitter, det gjorde det abolsut. Inte till 100% dock, men det gjorde det inte heller när vi tränade det sist. Men det sitter lika bra som innan i alla fall, vi har aldirg kört ett helt slalom utan vi är bara på fyra portar fortfarande, men jag tränar mest det med henne för skojs skull. Agility är inget som jag och Ima ska tävla i :)

Nu ska jag fortsätta städa lägenheten, har gjort det ett tag nu. Fortfarande stökigt och smutsigt med mindre nu än innan i alla fall. Hoppas jag hinner städa klart och dessutom hinna plugga till provet i djursjukvård vi har imorgon! Bubu..

Dessutom så blir jag ju en STOR TJEJ imorgon. 18 år gammal. Det funkar ju inte! Jag är ju typ tolv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0