Igår, torsdag

Det är joooobbigt när jag inte skrivit här på länge.. HÄ-HÄ.

Hm, jag saknar att skriva i bloggen, det är jättekul att göra det JU!
Igår jobbade jag hos en tant och städade!  Jag städade i 3 timmar hos henne och fick 300 norska. Känns ju gött. Men det tar ungefär 40 minuter för mig att gå dit och 40 minuter hem.. Så det känns lite surt, men det är skönt att vi kan betala elräkningen utan problem nu i alla fall :) Ska städa hos en annan tant nästa vecka på onsdag också, men hon vill bara ha städat i 1-1½ timme. Så jag kommer väl få 100-200 kr av henne, men det är inte fyskam det heller faktiskt! Efter jag kommti hem igår och käkat så kom mammas jobbarkompis Tara hit med hennes lillia iller Tila, tror jag den heter. Mupp. Söt ären i alla fall! Och nyfiken som bara den! Det var riktigt kul att Emil fick träffa en iller för första gången(: Haha, men hon bet honom i armen. Men inte så farligt men Emil vart lite försiktig och höll sig lite undan efter det men efter bara en liten stund satt han på golvet med migoch busade med henne med en filt :) Och Tila klättrade på väggen, det var tufft. De har en kakelvägg här och det var inga problem för illern att klättra upp på den väggen. Laika och Ima fick träffa illern också, inte båda samtidigt utan en och en. Laika först, hon var jätteintresserad och ville fram och lukta på Tila, men då skrek Tila till. Och sedan så höll Tara i Tila istället och Laika luktade jättemycket men sedan så tog hon upp tassen på illern och råkade slå till den, men det var ingen fara men illern pep till lite. Sedan fick Ima komma ut och hon var nyfiken som bara den och pussade illern en massa.

"Den var söt och lite rolig" sa Emil om illern när de hade åkt hem. Det var kul :) Han tyckte dock att hon luktade ganska illa, men hon var i brunst så hon luktade lite mer än vanligt.
Men Emil tycker fortfarande det är helt okej att skaffa iller, underbart :D

Kommentarer
Postat av: Emil Ivarsson

Haha, du hade det varit en kakelvägg hade INTE den lilla karabaten kunnat klättra. Det lovar jag dig! TEGEL Malin, tegel! :)



Och ganska illa? Väldigt illa snarare ;)



Puss min sol!

2010-04-06 @ 14:37:00
URL: http://vilsengoteborgare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0