NU blir det jobb!

God morgon god morgon!
Jag sitter just nu med en handduk i håret och ska snart föna det. Det blev inget jobb igår tyvärr. Bilen som skulle ta mig till tanten kom lite sent så vi hade en nödlögn åt tanten om varför jag inte kom. Men jag ska dit idag istället. Det är 3,5 km dit tanten bor och jag räknar med att jag ska gå ungefär 30 minuter innan jag ska vara där, men mamma är pessimist och tycker jag ska gå 11.50 och jag ska vara där 13.00! Hon är galen. Men jag ska gå klockan 12 i alla fall, eller i alla fall börja ta på mig jacka och skor då.
Så idag ska jag jobba ihop elräkningen, känns riktigt härligt. Mamma pratade med tanten igår och tanten hade sagt att hon könde någon i sitt trapphus som kanske också ville ha städhjälp, det vore ju underbart att tjäna lite extra!

Eftersom det inte blev någon städning igår så följde jag och Emil med mamma och pappa till Svinesund och handla mat. Det var ganska stressigt för vi kom iväg sent och var där ungefär en timme innan de stängde och vi skulle in i två affärer. Men det gick bra till slut. Vi glömde att köpa mjölk dock, mja, konstigt tycker jag. Och idag har ungefär inget öppet här. Seven eleven har det som tur är så pappa ska knalla dit senare.

Nu ska jag föna mitt hår och komma iordning, sedan följer pappa mig till tanten, för jag vet inte hur man hittar dit :D
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0