På tåget från Oslo..

..tidigare idag! Jag och Emil gick upp strax innan klockan sju imorse och strax efter åtta åkte jag, Emil, hundarna och pappa in till Oslo stasjon! Jag och Emil hade extremt mycket packning att pappa fick föja med oss in till stationen för att hjälpa till. Förövrigt så är Laika galen när hon är rastlös och hon sitter och ylar.. Usch det låter så hemskt och folk tittade antingen på oss och skratta eller tittade på oss som om vi gjorde illa den stackars hunden. Nåväl. Tillslut, klockan 9.24 satt vi på tåget och var iväg i alla fall! Väl på tåget skötte sig Laika jättebra!


Hon hade det ju inte lite lyxigt den bortskämda damen ;)


Ima fick nöja sig med att ligga på golvet, med huvudet under sätena, men det gillade hon!


MYSPYS JU!


Hähä(:


Denna fjantiga bilden laddar jag upp bara för Emil gillar den, så det så!

Klockan 14 befann vi oss i våran underbara lägenhet igen! Nah, underbar vet jag inte, stökig mer. Men det är lugnt, den är underbar ändå. Att sitta på tåget från Oslo och sedan på en buss till Skived var skönt, men att gå runt med en soppåse, ryggsäck, två sportbagar och en datorväska samt en stressad hund som stressaded upp den andra = två dragande hundar. Usch, det var inte kul, men att sitta och vänta i solen på busstationen i Karlstad var riktigt skönt! VÅREN ÄR HÄR PÅ RIKTIGT NU. Kommer det mera snö så slår jag den. Hårt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan !

Jo hundcoachen på tv4 play tycker jag är görbra :D

Kika på det och berätta vad du tycker. För där är det bla hunder som gör utbrott mot andra hundar ( så som ima ) å det brukas lösa genom lek i kopplet för oftast berode det på att hunden var rastlöst och ägaren var tråkig och inte lekte något så dem letade efter action i något annat ! För han sa att man inte bara kan vara en tråkig ledare när man är ute och säga " Nej, nej " sluta dra " blabla..utan man måste vissa att man uppskattar hunden och att man är en grym rolig ägare. Kika på det. Jag tror vi kommer lösa Collis problem. För när jagtänker efter är vi nog ganska tråkiga att gå ut med för hennes del :)

Kram syster !

2010-04-10 @ 23:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0