Bil hela helgen

Tjabba!

Nu är jag en trött bäver må jag erkänna. Helgen har varit mycket trevlig men mycket köra och det blir man verkligen trött utav. I och för sig är det inte jag som kört men man blir ganska trött av att åka med också, haha.
Jag är nog faktiskt tröttare än Emil skulle jag tro, även fast det är han som varit den duktiga.

Jag ska fatta mig kort (nu började jag tänka på Kent, muhu) vi åkte från Forshaga runt 18 i torsdagskväll och så åkte vi till Kungälv, hem till Emils föräldrar. Där stannade vi och packade in lite saker i bussen och åt mat. Dessutom fick vi ett halsband till Bella =) Jag har inte berättat om detta men hon smet ut för en vecka sedan och hon kom inte hem förrän i onsdags. Finns en del att berätta om det men vi får tyvätt hoppa över den historien. Nu har vi i alla fall halsband till henne om det skulle hända igen!

Runt 23 åkte vi ifrån Kungälv och fortsatte neråt i landet, efter 6 timmar var vi framme i Älmhult! Vädligt mysig liten stad där Emils syster Kristin bor med sin familj. Jag förstår verkligen vad Emil menar nu när han säger att hans syster bor i "Paradiset". Det var riktigt fint där, allt i min smak! Och hennes barn är så söta, jag blir helt förälskad! Emma, hennes minsta dotter, är tre år och är verkligen jättesöt! Jag och hon lekte "fågel, fisk eller mittemellan" imorses, mihi =) Nåväl, jag får väl förhoppningsvis barn i framtiden. Då kommer jag leka det med dem jämt! haha.
Men i alla fall! Vi åkte ner till Älmhult för Emil skulle åka till Växjö med ett ljusbord som skulle in på lagning. Vi var framme i Älmhult klockan 5 på morgonen, fredag. Sedan sov Emil ungefär en timme sedan åkte han till Växjö med bordet för att hämta det senare samma dag. Så han kom tillbaka sedan vid 11 och väckte mig som fortfarande låg och sov.
Senare hämtade vi ljusbordet och vi åkte tillbaka till Älmhult igen och stannade kvar yttligare en natt!
Jättekul att vara där måste jag säga =) Emil har en väldigt trevlig syster och gjorde god tacos (Emma hjälpte till också =)!) och så fick vi jättefina gardinner av henne, hårvårdsprodukter, massa olika "ljushållare" och mycket mer! Det finns verkligen jättemycket jag vill berätta om helgen i Älmhult hos Emils syster, men får ta det en annan dag =) Idag åkte vi i alla fall från Älmhult och riktade oss hem mot Forshaga! Men på vägen ville vi hälsa på min höggravida syster Linda och hennes Alexander.
Vi körde dock lite fel på vägen dit, 4 mil på fel sida Vättern! Så vi fick vända och köra tillbaka, så det blev 8 mil extra.. Men så kan det gå(: 2 mil från Jönköping så gick gasen sönder, bröl. Men efter fyra timmar om och men så löste det sig! Underbart. Så ungefär 40 minuter efter vi hade fått det lagat av några hobby-fixare för några hundralappar så befinner vi oss äntligen hos min syster och Alex! Känns så skönt och nu är vi trötta. Emil har somnat nu :) Vi var här lagom i tid till Melodifastivalen började dessutom, så vi käkade lite mat och Alex hade lagat Äppelpaj med vaniljsås! MUMMA.
Hmpf, jag är kass på att skriva långa historier korta. Men alltså, WHO CARES?, ungefär. Jag tycker det är kul att skriva, så det så!
Vi stannar över här inatt i alla fall och åker imorgon vid nio,nu ska jag sova jag med!

Föresten är Ellen en underbar Ima-vakt! Jag lämnade Ima hos Ellen i all hast i torsdags och så har hon nu fått haft henne två dagar längre än planerat. Jättesnel ju =)


God natt!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det var jättetrevligt att ha er här !

Men tycker synd om er som fick stå ut med så mycket bråk på hemvägen.....

Skönt att ni kom hemåt iaf.



Kram

Kristin

2010-02-16 @ 18:21:29
Postat av: Malin

Det var riktigt trevligt :) Vi får komma och hälsa på igen snart!



Kram

2010-02-18 @ 10:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0