God kväll!

Nämen hallå där!
Titta så finer min blogg är :) Emil har fixat en jättemassa. Dock är den inte klar ännu, men nu är klockan faktiskt gaaanska mycket så vi ska ut på en kvällsrunda med Ima (eller bara Emil kanske, mihi) och plocka undan temuggarna!
Emil har kämpat jättelänge nu att fixa min blogg :) Han visste inte ett dugg hur man gjorde och har lärt sig nu under tiden. Men som sagt den är ännu inte klar! Men jag tycker den är fin ändå. Puss på Emil!
Mer om dagen nu då!
Jo, idag så gick jag upp strax innan klockan NIO. Det var inte alls party, för jag ville faktiskt SOVA.
Men! Jag fick ju faktiskt titta på lydnad :) Tog inga bilder idag, dumma mig. Tog inte ens med kameran. Borde jag ju ha gjort.
Sofie tävlade klass 1 med sin 11 månaders schäfertik Styrka. Så duktiga är de! 154poäng, 2:a pris. Det var andra gången de tävlade i lydnad. Jag älskade deras inkallning må jag erkänna! Har nog aldrig sett en hund starta och springa så fort förr till sin matte. Styrka var inte riktigt beredd på när hon skulle stanna heller utan sprang rätt in i Sofie. Haha, jättehärligt att se på :)
Deras läggande och ställande var jättefint! Och linförheten såg jättebra ut. Första gången de hade tävlat så hade tydligen Styrka haft värsta partyt och hoppa runt och kampade med kopplet och grejer. Haha, Styrka är fin hon!
Josefine tävlade dessutom med sin BC Stina i lydnad klass 2. Såg skitbra ut! Ingen aning om vad de fick för poäng dock..
Dagen idag har egentligen varit jättemysig, men jag frös som en liten antilop. I N T E K U L !
Men, nu är jag ju faktiskt hemma och varm igen. Dessutom var det värt det eftersom vi fick titta på en massa lydnadsekipage! Det är så kul att se glädjen i vissa ekipage, jättejättekul.
Jag är riktigt sugen på att tävla med Ima nu. Måste bara träna mycket mer först!
Linförheten är ju inte alls där den bör vara, huhu. Dessutom har vi inte tränat något på ställandet under gång heller. Men det kommer!
Nej, vet ni vad.. Nu ska jag stänga ner här och sova.
Emil gick ut med Ima nyss på en liten runda, så de kommer väl snart de med så vi kan sova.
Jag längtar till mitt systerbarn kommer till världen!
H*n är ju redo att komma ut när som helst nu :)
Iih!
God natt kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0