Längdskidåkning

Ajdå, nu var det ju faktiskt någon dag sedan jag skrev senast.
HAHA! Men det är ju ingen mer än jag som bryr sig ändå. Så jag mår inte såååå dåligt över detta faktiskt.
Det är kul att UNGEFÄR ingen läser min blogg och ändå skriver jag i den. Varför gör jag det?
JO, FÖR DET ÄR KUL KUL KUL! Så det så. Jag tycker det är kul.
Idag har jag haft en enda lektion. Igår hade jag ingen alls. Jo, Hundens mentalitet. Men jag gick inte på den. Jag blev illamående efter lunchen så det gick inte för sig! Anne, läraren, ringde mig medan de hade lektion och berättade att jag var tvungen att skicka in en diskussion för att hon skulle kunna reflektera mer över vilket betyg jag ska ha. Men, det hade jag ju faktiskt redan gjort. Men det mailet hade nog gömt sig någonstans då, så kan det ju faktiskt bli ibland. Dessutom är det inte så jobbigt att skicka om det faktiskt. Så jag gjorde det och igår klockan 17 skickade hon in betyget i Etologi på mig och mina kära klasskamrater! Jag vet inte vad jag fått ännu. Men det kanske man kan se på Schoolsoft nu? Hm, ska kika senare.
Och, dumma Malin som sa att hon skulle ta kort när hon tränade hund i onsdags. Det gjorde hon ju inte alls det! Eller, tränade gjorde hon ju. Men inte en enda bild tog hon! Trots att hon hade kameran med sig. Men träningen gick bra i alla fall. Imas utfall mot andra hundar och skall är bara tomma ord kom jag och Janne fram till. Mest Janne. Men, han tyckte jag skulle jobba på som jag gör. Det känns ju gutt.
Hade först hundmöte med Sofie och Styrka sedan så band jag fast Ima och gick utom synhåll så fick Sofie och Styrka gå förbi och kampa och ha sig. Sedan hade jag hundmöte med Janne och hans Rottweiler Dundra också.
Föresten! Idag hade jag ju som sagt en enda lektion. Denna lektion var; IDROTT!
Vi skulle befinna oss 9.20 i Sisugården och där skulle vi åka längdskidor!! Underbart, tyckte jag. Jag tycker det verkar kul. Aldrig gjort det förr. Jo, jag tror en. Men det räknas inte för det var när jag var typ pytteliten i så fall. Och jag minns inget ungefär. Jag ser framför mig bara hur jag befinner mig på ett par skidor på ett spår. Men jag tror det var för vi skulle hem till några och då kunde man gå igenom en skog för att komma hem till dem snabbare. Men när det var vinter var det skidspår där, därför tog vi och åkte skidor hem till dem en gång! Detta kan vara något jag hittar på, helt själv faktiskt. Jag minns inte. Jag bara tror just nu.
Men i alla fall. jag var inte på något vis BRA idag på att åka, men jag var bättre andra "vändan" vi åkte än första i alla fall! Först åkte vi typ 1,2 km. Gick ju inte så bra i backar eftersom jag var rädd när det gick fort, så jag bromsade HELA TIDEN med stavarna. Jag gillar stavar. Sedan åkte vi ett varv till fast på 2,5km istället. DET! Det var kul! Jag åkte ner för alla backar utan att bromsa, jag gjorde det lite på en i början men sedan gick lät jag bli att bromsa och bara åkte istället. Det var jättekuuul!
Jag ramlade inte en enda gång.
Jag sa inte att jag inte var nära. Det var jag säkert ungefär 10 gånger. Men jag gjorde det inte i alla fall :D
Emil körde en körlektion igår. En dubbellektion faktiskt. På 70 minuter! Det gick bra, bara att Emil tar inne i ratten när han svänger, vilket är AJABAJA. Det ska man inte göra. Man kan bryta fingrar och händer då. Så han ska köra en gång till på måndag tror jag det var :) Hoppas han har vant av sig att sätta händerna i ratten när han svänger då. Då kommer de antagligen boka upp för prov och uppkörning! Underbaaaart. Faktiskt.
Haha, långt inlägg det blev. Jobbigt för den som orkar läsa :) Det är nog ungefär... NOLL PERSONER SOM VILL ELLER ENS TÄNKER TANKEN ATT GÖRA DET.
Hmpf.
Hejdå :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag orkar läsa!

2010-01-23 @ 18:19:28
Postat av: Moa

JAG LÄSER!

Jag är duktig.

2010-01-23 @ 19:38:24
Postat av: Malin

Men oj :D Vad duktiga ni är!

2010-01-24 @ 17:59:12
URL: http://malinsusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0