Oslo Zoosenter

Helluuu

Nu har jag haft mina två första dagar på min praktik! Jag ska vara på Oslo Zoosenter i tre veckor minsann. Och dessa två dagar har varit skitbra. Fast idag var bättre än igår, för idag var jag inte liiiiika blyg och imorgon kommer jag nog inte vara lika blyg som jag var igår och så vidare :)

På väg till trikken, måndagmorgon!


Jag står med i kassan, städar burar, golv, ger djuren mat och vann, fixar och donar i butiken och hjälper de kunder jag kan. Ungefär så!

Inne i centrum, nära praktiken :)

Igår kom Emil till praktikplatsen efter jag slutat och så åkte vi ut till IKEA och så började vi gå mot Sandvika storsenter! Där köpte jag mig en tröja och ett linne för 29 kr styck, wohoooo. Typ. Sedan så gick vi till någon ö, minns inte vad den heter, och så badade vi :) Först gick vi till nudiststranden, bara för att kolla läget liksom.. hähä. Men jag är chicken så vi gick till en annan strand där vi badade lite grann. Både nudiststranden och den "vanliga" var tomma på folk, jag är så fjantig! När vi kom hem så var jag trööööött. Vi sprang dessutom halva vägen från Sandvika till IKEA för att hinna med bussen.. puh. Så vid ett var vi hemma och då somnade jag direkt.
Jeg er glad i Emil!


På väg till ön :)


Efter badet!


:)




PILTREEEEE!


Dagen var awesome! :)


Dagen på praktiken idag har varit skitbra.
Jag har tagit egna initiativ, vilket jag gjorde i princip inget alls igår. Så jag bara stod ungefär. Men idag! Idag så.. Då gjorde jag det! Och så pratade jag massa med Ragnhild, hon är en ung tjej som jobbar där. Vi skojade och pratade en massa om våra hundar, andras hundar, hennes jobb, min skola/klass och en del om fåglar! Heidi som också jobbar och äger stället var den jag annars igår höll mig vid hela tiden ungefär :P Sedan så finns det en jääääättefin kakadua där, som inte står ute i butiken. Jag är förälskad i den fågeln måste jag erkänna. Hon är sååå mysig! Jag vet att några tror att jag är rädd för fåglar, vilket jag inte är. Eller jo, det är jag.. kanske.. Men det är mot vilda fåglar! DE är opålitliga saker det. Tamfåglar brukar inte vara någon fara. Lite osäker är jag väll på de flesta fåglarna i butiken, när jag ska in med händerna för att ta mat-/vattenskålen och så, men denna kakaduan dårå! Vet inte vad hon heter, bara att det är en HON. För Ragnhild sa HON hela tiden. Eller "HUN" snarare ^^ Hon kostar 8500 kr, och hade jag varit äldre hade jag velat köpa henne! Jag vill inte ha en fågel just nu, men i framtiden skulle jag vilja ha en kakadua. Alltid velat ha en kakadua när jag blir äldre ungefär :) Men denna tösen i alla fall säger "Heeej" ungefär hela tiden och svarar man henne inte så gör hon ett jobbigt ljud av sig, men förutom det är hon hur mysig som helst! Stoppar man in fingrarna hos henne så kommer hon genast och böjer fram sitt huvud så man kan klia henne i nacken(: Sedan så öppnade jag hennes bur för att städa där, så kom hon ut fort som bara den och satte sig på buren och fällde (eller vad man kallar det) ut sin ena vinge så jag kunde klia henne på sidan liksom. Massa myyys! Sedan lät jag henne sitta kvar där och satte mig på golvet för att fylla på hennes matskål, då flyger hon till mig och sätter sig på axeln. Åååh, så myyysigt. Och liksom strykte sig med sitt huvud mot min kind.. Gah, jag blir kär. Men aja.. I framtiden vare ja!

Just det ja! Mitt alarm på mobilen är rent utav sagt ELAAKT! Igår ställde jag det på 7.30. Ringde det? NÄÄ. Ingen aning om varför. Men jag vaknade som tur var själv klockan 8 så det var ju bra!

Idag så stod alarmet på 8.00. Ringde alarmet? INTE ENS ETT LITE! Så pappa väckte mig när klockan var 9.15 och frågade när jag skulle upp egentligen.. Snabb var jag och en kvart senare så befann jag mig nere vid hållplatsen och väntade på trikken. Vilket betyder att jag inte hann att göra något på morgonen ungefär förutom att klä på mig. Här kommer en bild när jag sitter på hållplatsen, skratta och njuuuuuuuut! Det gör jag :DDDD


Haha, detta ska bli så kul att läsa i framtiden. Det jag nyss har skrivit alltså. Undrar om jag har en kakadua då?(:

Nu ska jag kika på valpdagboken!
(läääänk)
HA DE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0