Tillbaka i Oslo

Tjeeeenna
(hähä)


Nu är jag tillbaka i Oslo igen! :) Kom hit igår vid tre och då kom min fining Emil och mötte mig vid bussen. Skulle egentligen åka tåg, men så var tåget av någon anledning ersatt av massa bussar. Så jag åkte en direktbuss till Oslo, så det gick snabbt och bra!


När vi kommit hem så vilade jag mig lite för jag var jääääättevarm och ganska trött på grund av det.
Men sedan vid sjutiden blev vi hämtade av en Joakim som Emil jobbar med och så åkte vi på grillfest! Sedan åkte vi allihopa i en stoooor fin taxi in till centrum. DÄR minsann! Där gick vi på krogen. Hähä. Första gången någonsin jag går på krogen. Det var trevligt! Joakim bjussade oss på taxiresan dit och även på en öl till Emil och en cider till mig. Dock så fick jag lite av Emils öl över halva mig då det var några som dansade in i honom, men det gjorde inte så mycket. Mupp mupp. Vi blev inte kvar så länge där, vi gick runt lite sedan försvann halva gänget och den andra halvan var inne på en krog där det var stenhårt 20-årsgräns. Så jag och Emil traskade iväg till Jernbanetorget, för att åka hem. Men klockan var 3 och de sista spårvagnarna går hem klockan 1. Så vi började promenera hemmåt, fast efter en stund stannade vi en taxi som körde oss nästan hela vägen hem för 134 kr, det var sköööönt.

Idag ska vi in till centrum för att hitta min praktikplats, där jag börjar på måndag!


Jag har köpt den väääldigt fina t-shirten Emil har på sig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0