Illerutställning

Tjohoo!

Igår åkte jag, Emil, mamma och pappa på illerutsällning i Drammen! Åh, det var så otroligt mysigt så ni anar inte :) Jag träffade uppfödaren och lärde mig ännu en massa mer om illrar, utställningen och hennes uppfödning! Skitintressant och jättetrevligt :) Hennes iller Ludwig vann förstapris "Bästa Silver, Senior, Kastrerad hane". Sedan vet jag inte hur det gick vidare med "Bästa silver" och Best in show, för vi åkte hem innan de hann med prisutdelningen. Det var synd men jag får fråga henne sedan i efterhand!

Jag fick dessutom träffa pappan till min blivande valp! Ámor heter han och han var hur mysig som helst! och trött. Eller uttråkad snarare, alla hennes och nästan alla andra illrar på utställningen sov bara. Fanns ju inte så mycket att göra!


Ámor, som sov ungefär hela tiden medan vi var där.




Lava och Adria


Ludwig Von Diesel

I slutet av juni/början på juli åker jag och Emil till Skara och väljer ut våran lilla valp!
Och i slutet av juli hämtar vi hem henne/honom :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0