Cora

Om dagen i mitt arbete är du i mitt sinn
om natten när jag sover är du i min dröm
om morgon när jag vaknar, vem saknar jag då
Jag saknar lilla vännen...


Det är alltid på nätterna saknaden kommer fram som ett slag.
I ansiktet, i magen.
Jag kommer aldig släppa det. Vad jag gjorde var fel. Vad jag inte gjorde är oförlåtligt.
Man behöver inte förstå. Det räcker med att jag gör det. Försök inte säga att det inte var mitt fel.
Jag vet att det var mitt fel.

Jag saknar valpen. Hon skulle blivit 3 år nu i maj.
Jag undrar hur hon skulle sett ut nu. Ibland brukar jag stänga mina ögon och föreställa mig.
En vacker hund. Ståtlig.

Jag har en bild i mitt huvud hur hon skulle sett ut idag.
Men bilden övergår ganska snabbt till hur hon såg ut då jag senast såg henne.
En 5-månaders gammal valp. Så liten. En liten valp som var så hemmakär, så lyhörd. Så fantastisk.

Cora.
Blev en del av mig den 10 juli 2007.
3 månader senare, den 6 oktober, försvann hon ur mitt liv för alltid.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänkte bara säga att det är okej att sakna, det får man göra så mycket som man behöver!

2010-03-15 @ 22:00:15
URL: http://johannahaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0