Hunddag!

Hej hej!
Hoppas alla har kommit ihåg att ställa fram klockan en timme! Jag antar att det har varit mycket CONFUSION nu på morgonen angående tiden.

Nu har pappa, Emil, Linda och Lukas åkt iväg!
Bilen pajade ju igår, mitt inne i Oslo, men trevliga norrmän hjälpte till att putta upp bilen på gågatan istället. Jag och Linda tog trikken hem för att Lukas var hemma hos Conny men ville ha sin mamma så han kunde äta. Så Emil stannade kvar med pappa inne i stan och efter tre timmar så var de hemma igen. En bärgare körde hit bilen och dem. 1200kr, norska såklart. Så vi fick lite problem med våra planer nu till påsk.
Mamma och Conny hyr övervåningen på ett hus av en singelmamma som heter Tonje.
Och Tonje är jättesöt och snäll :) Hon har nu lånat ut bilen till pappa så han kan köra hem Linda och Lukas. Emil är med för att bland annat kunna byta av med pappa och köra men också för att Linda ska hämta hundmat hos oss som vi köpt hem till Colli åt dem. Pappa och Emil ska sedan åka upp hit igen efter att han lämnat Linda och Lukas i Mullsjö. Linda tar med sig våran katt Bella hem till Mullsjö också. Egentligen hade jag väl velat ha hit Bella, men Linda sa att de kunde ta henne så det är ju bra :) Så får vi lösa med att få hem henne senare.

Conny och Micke var, på olika håll, ute igår och båda sov borta. Ingen utav dem är hemma ännu. Mamma jobbar.
Så Malin är ensam hemma! Ganska skönt faktiskt. Men också tråkigt. Hade varit gött om de både lite närmare stan, men det är väldigt fint här där de bor så jag klagar inte :) Men jag har båda hundarna här så jag ska ut på flera promenader med dem. Går inte ut med båda samtidigt. Ja, jag är klen jag. Nej, men Ima gör ju utfall mot andra hundar och gör hon det så gör Laika också det. Och en hund på nästan 40kg och en annan på nästan 30kg kan vara lite tufft att hålla emot, hähä. I alla fall om man heter Malin. Men jag ska snart gå ut på en promenad med Laika, sedan Ima. Efter det ska jag bada Laika! Hoppas hundshampoot jag och mamma köpt gör susen på Laika nu, tycker så synd om henne. Efter badningen blir det till att föna, föna, föna och föna. Sedan föna ännu mer. Det kommer ta tid att föna den hunden, speciellt eftersom jag inte någon karda har.. la la. Nåväl, då har jag i alla fall något att göra i några timmar. Kanske slänger jag in Ima i badet också, hennes mage behöver rengöras! haha.
Sedan ska jag klippa klor på de båda. Usch, vad de kommer hata mig sedan. De kommer säkerligen smida någon lömsk plan tillsammans och gå emot mig.

Kommer kankse in lite bilder senare om hur min kära hunddag varit
!
Hejrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0