Iller-besök!

God kveld! (trodde mamma att man sa, rätta mig om det är fel!)

Sov på en kass säng inatt här dåva.. Har ont ungefär i hela kroppen. INGEN SNÄLL SÄNG MED ANDRA ORD!

Aja, skitsam. Det är inte intressant! Jag har träffat illrar idag :)) DET är intressant! Jag var en duming och tog inga kort på dem dock.. Men de var i alla fall jättesöta! Två flickor vare. Luna hette den äldsta och jag fråga vad den lilla hette men jag kommer inte ihåg va hon sa.. Men det var i alla fall en liten iller på 6 månader, vildfärgad. Hon var det massa bus i! Först när jag fick hålla henne så var hon jättego och luktade lite på mig och pussade på mina händer. Sedan så släppte jag ner henne och vilket liv det blev i henne! Haha, hon skuttade mot mig och busade som bara den! Jättesöt var hon! Så jag busade lite med henne och hon nafsade lite på mig, men inte hårt. Men sedan så började hon bitas hårdare, det gjorde inte ont men det kändes ju och hon satt hårt, eller vad man ska säga. Men då kom Tara (ägaren till illrarna, även mammas jobbarkompis) och tog henne och sa till henne. Då pussade hon jättemycket på Tara sedan gick hon till mig igen och bet mig. Haha, men hon busade ju bara fast det var såklart inte okej att hon bet mig. Luna, den andra illern, är ett år gammal och pastell. Hon bet inte ett dugg :) Hon busade också runt en del men var inte alls lika extrem som den yngre. Men den yngre ville väl testa mig lite också. Men Luna var så go så och Tara har två katter med och den yngre katten är ganska rädd för illrarna men illrarna (i alla fall Luna) tycker katterna är skitroliga! Så när katten kom ner på golvet så sprang Luna mot katten direkt, haha :) Så katten sprang fort till matsalsbordet och hoppade upp där så Luna sprang in i ett stolsben, haha.
Jag är mer förälskad i djuret iller nu vill jag lova! Så underbart härligt djur!

Föresten, mamma är rädd för illrarna. Hon satt i soffan medan de var ute och med fötterna uppe. Sedan så försökte illrarna klättra upp på soffan och mamma blev helt hysterisk och ställde sig upp i soffan, haha. Hon var ganska söt. Så jag tog ner illrarna och busade med dem istället. Haha!

Nu ska jag och mamma ut och gå en lång härlig promenad med Laika!






Laika på tåget igår. Hon låg på sätet bredvid mig nästan hela resan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0