Jag vill ha mjölk!

God morgon!
Jag var uppe med tuppen imorse vill jag lova! Vaknade typ ganska mycket tidigt och gick på toaletten, fast jag var så trött när jag gjorde det så jag minns nästan INGENTING höhö. Sedan så halvsov jag väl ungefär tills Emil skulle gå upp, runt 9.30. Han har en kompis här från Göteborg nu, Elissa. Hon har APU nu och ska praktisera hos Emil i fyra veckor. Laika tycker Elissa är mysig :)



Jag är helt inne på iller idag med så idag ska jag fortsätta titta runt lite på tillbehör och sådant. Hittade en sida där folk säljer (tror jag) kläder till illrar. Såg bara en massa bilder på illrar i kläder så jag gick ut från den sidan för det är jag inte intresserad utav :) Skulle jag märka att min framtida iller inte klarar av kyla så tar jag itu med det då istället men jag tror faktiskt inte det är några problem om man går ut med honom/henne regelbundet. Hittade däremot jättefina illerburar igår! Nu är det ju inte så att en iller ska sitta inlåst i en bur hela tiden men när den är ensam hemma så måste den faktiskt göra det, vem vet vilka tokigheter en iller kan hitta på :)

Igår läste jag ju på väldigt mycket om BARF! Inte bara till iller utan även lite till hund och katt. Det är inget jag kommer börja med till våra hundar eller till våran katt dock, men däremot till illern kommer jag testa på det en del! Då illern behöver ett visst antal protein-och kalciumintag och även en massa annat så känns det bra att barfa och veta att illern får i det den behöver. Ska även då köpa in benmjöl som man kan strö över på viss mat där det fattas ben att illern får tugga på. Jag var inne och läste på en sida igår om barf som jag lärde mig jättemycket på vad man kan ge sin iller och hur allt fungerar. Medan jag läste igenom den så tänkte jag för mig själv att detta ska jag berätta för iller-uppfödaren jag har kontakt med, men när jag hade läst klart allt så märkte jag att det var hon själv som hade skrivit allt! Det tyckte jag var kul :) Texten jag läste finns HÄÄÄÄR!

Nu ska jag göra iordning lite te til mig själv sedan ska jag och Laika gå och slänga sopor. Härligt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0