Lördag

Idag har det varit full rulle minsann!
Eller nej, inte så egentligen.
Låt mig berätta om min dag!

Mamma och pappa körde ju som jag berättat tidigre hem hos igårkväll. Vi var framme klockan 12 på natten och vi gick ganska snabbt och la oss efter det. Mamma och pappa for iväg imorse ungefär 07.30. Jag och Emil sov dock när de åkte. Pappa körde mamma till Karlstad, där hoppade hon på en buss som tog henne hem till Oslo. Pappa åkte söderut, hem till Kinnekulle!

Sitter i köket och skriver nu, Ima ligger och snarkar bredvid! TOK! :)

Jag och Emil har inte sovit ett dugg bra inatt, trodde vi skulle sova som stenar eftersom vi äntligen fick sova i våran egna säng igen men inte då.. Bella (katten) låg och kurra och kela och höll oss vakna, hon busade och sprang runt och grannarna (som flyttar snart!) lät en del de med. Ett tag lät det som att de faktiskt var inne i vårat rum..
INTE KUL. 
Dessutom så hade jag ont i magen på natten så kunde inte sova på grund av det. Undrar ifall det kunde vara något med pizzan vi blev bjudna på hemma hos Linda och Alex innan vi åkte därifrån. Jag vet faktiskt inte. Men nu är det bra igen, det känns gött!

I alla fall! (jag suger på att berätta saker..) Någon gång strax efter 9 gick jag och Emil upp skulle jag tro. Vi käkade, gjorde oss iordning och så gick jag en kort promenad med Ima. Sedan så gick jag, Emil och Laika till Forshaga centrum. Det tog sin tid då Laika drar väldigt mycket i koppel. Så tillslut så började jag och Emil gå åt motsatta håll som hon gick emot. Det var väldigt effektivt måste jag säga! Tillslut så drog hon i alls lika mycket då hon vart lite osäker.
Vi gick till Hundshoppen och köpte en dragsele till Laiken :) och ett varsitt tuggben till henne och Ima!
Dragselen kostade 399kr, men eftersom jag är hundsportare fick jag dessutom 10% rabatt. DET gillar vi väldigt mycket.

Jag vägde Laika i Hundshoppen idag med, och hon väger 27kg. Hon är ganska tunn men det ska vi fixa. På tisdag ska även hon börja med Priima som Ima redan äter.

Efter Hundshoppen så gick vi till Ica och handlade en del. Kändes otroligt sköt att fylla på kylskåpet lite igen :) Det ser ju faktiskt mycket finare ut då dessutom!

Idag har jag och Emil städat förfullt! Han har dammsugit och moppat golvet lite samt slängt ut lite saker vi inte ska ha. Själv så håller jag på och tvättar litegrann, städat diskbänk + spis, diskat, tömt/fyllt diskmaskinen, plockat in kläder i garderoberna och sorterat upp kläder till tvätt.
Kanske lät det som jag gjort lite mer saker än Emil men det gör inget. För min söta Emil var på Coop nyss och kom hem med en blomma till mig! Han är så söt :)

Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick också ont i magen av pizzan ! Men döh det låter som dt var vi som bakade pizzan oh gjorde er magsjuka ! Höh !

2010-03-06 @ 17:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0