Mycket olika åsikter om iller..

Haha! Håller på att läsa lite olika åsikter om iller. Det är JÄTTEKUL!
Har fått de mesta åsikterna om djuret.


"Iller är som en ond kattunge på amfetamin!" - haha, låter ju skitkul! Och ALLA illrar är ju onda tydligen ;d
"De är helt underbara"
"De stinker.." - Tycker jag inte. Mer att de luktar annorlunda eller speciellt. Inte stinker.
"De hatar att bada och när man klipper deras klor så skriker de" - haha, jasså alla gör det? x)
"De lutar speciellt, inte äckligt men speciellt" - Jag håller med! Jag förstår att även detta är individuellt hur mycket de luktar. Men de jag träffat i alla fall.

"Han bet mig i pungen" - haha
"Du kan inte ha illern i samma rum som du sover för då kommer de krypa in under täcket och bita dig." - Detta gör alltså också ALLA illrrar? x) Nej, men jag kan tänka mig att sannorlikheten är stor faktiskt!
"Illrar är som råttor. De kan klämma in sig överallt."
"De är intelligenta på ett korkat sätt"
"idioterna äter allt som ligger löst." - Precis allt? Tror jag knappast.
"Sen skiter de ca var tredje timme. Även om de nu var pottränade så blir det ändo att rengöra lådan OFTA." - oj vad jobbigt.. Så jobbigt skulle jag inte tycka att det var att städa lådan faktiskt.
"dom välter alla papperskorgar dom kan"
"Dom måste ha 2 valpsprutor annars dör dom" - inte av att de INTE får sprutan nej.. Men däremot kan deju bli sjuka och dö om de inte får den.

"dom drar iväg skor så långt dom kan" - haha!
"deras lätende är ganska korkat" - :))
"Du kan ha dom i bur när du sover annars biter dom dig i fötterna (inte hårt)"
"du kan även skaffa en katt som sällskap hemma med den" - Bella!
"Dom är drygt ansvar, Dom är drygare än hundar,(bara att man inte måste gå ut med illern, det är den enda bra'a saken med dom)" - haha.
"Blev helt kär i illrar när jag såg två leka för första gången. Det var det mest patetiska jag har sett dom har ju lika bra balans som en alkis när dom springer runt och låter."
"Illrar är roliga husdjur men de är sjukt krävande för sin storlek" - Kan jag tänka mig! Men det låter kul.
"Jag tycker de luktar gott!" - haha
"Går på låda precis som katter"
"Jag gick ut med dom i koppel & fick höra - titta hon är ute & går med sälar" - :D:D HAH!
"Dom äter allt dom hittar"
"Illersäker lägenhet ska vara klinisk ren" - Alltså, klinisk ren? Nej. Man får ju akta så inte t.ex gummi eller plast ligger framme och skräpar bara(:

"Orädda så att dom är puckade"
"dom är ena jävlar på att rymma"
"Folk säger att de luktar honung." - Har aldrig hört det förut och inte tänkt på det heller. Jag ska lukta på Taras illrar:D
"De är "frigående" djur precis som katter, inga gnagare." - Yepp!
"Gillar att dricka ur avloppsbrunnen och ur skurhinken."
"Mycket intressant djur :)"
"Jag har aldrig träffat på en kastrerad iller som i allmänhet luktar någonting särskilt." - ^^
"illrar är verkligen charmiga"
"Illrar ÄR coola!" - Coola.. Håller mer med punkten ovan. Charmiga! :)
"Illrar verkar kul men det lär vara mer jobb med dem än med katter. Små elaka jävlar är det oxå."
"Allt en iller vill göra är vara social/leka äta och sova."
"Precis som hundar ska dessa också badas. Öronen ska torkas ur & tänder ska borstas." - Angående badningen: Detta har jag hört jättemycket olika om. Ska prata med uppfödaren om detta :) Vissa säger att den ska badas ganska ofta, vissa säger en gång i månaden, vissa 1-2 gånger/år. Badar man för ofta blir huden och pälsen uttorkad och de luktar mer istället om man badar dem ofta. Jag ska höra vidare om detta, jag tror inte man ska bada så ofta men jag vet inte helt säkert.



Haha, detta har varit riktigt kul att läsa. Vissa saker är sant. Vissa inte alls. Vissa saker är individuellt. Till exempel att de hatar att bada och att de skriker när man klipper klorna på dem. Ehe..
Jag tycker det är jättekul att vissa har skrivit hur deras illrar har varit och så har de verkligen dragit alla över en kam. ALLA illrar beter sig SÅ HÄR. Jag förstår ju att har man haft en iller som varit jobbig på något vis att man kanske inte vill skaffa några fler illrar i framtiden då. Observera att de små kommentarerna jag skrivit efter vissa citat är vad jag tror och tycker, inte vad jag VET, mippmipp.

Trots allt negativt som skrivits om iller så har inte tvekat ett dugg på om jag verkligen vill ha en iller.
Jag har nästan bara blivit mer sugen :)) Jag hoppas att jag och Emil kan hälsa på Taras illrar ikväll (antagligen inte) eller i den kommande veckan i alla fall!

Detta var inte alls åsikter och påståenden som fanns om iller dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0