På Emils jobb!

Mja, minsann! Idag har jag varit på Emils jobb, inte första gången jag var där men det var första gången jag var med en hel dag på jobbet med honom. Nu var jag ju inte riktigt där hela dagen med honom. Strax efter tre var jag på hans jobb! Det var jättekul dessutom! :) Vi (eller jag i alla fall) lekte med movingheads och med en rökmaskin! Det var jättetufft! Idag har jag förstått också att Emil är skitduktig på ljud och ljus! Jag har ju förstått det innan också, men idag så såg jag det ju praktiskt och hur han förklarade vad allt var. Multidon, trossar, matrix, slutsteg och mycket mycket mer har jag lärt mig om idag! Det var riktigt kul att se Emil arbeta och ha sig :) Han visade mixerbord och en massa kopplingsgrejer för mig, det var jättekul! Kanske inte låter så, men det var riktigt intressant. Antagligen kommer jag inte ha någon använding av det han lärt och visat mig idag, men det är ju kul att veta och det är intressant hur saker fungerar. Dessutom vet jag hur kul han tycker det är :) Då blir jag också lite extra glad!

Nu är klockan en del och jag orkar inte ladda upp bilder just nu men imorgon.. Då! Då ska jag ladda upp bilder från idag. Vi skulle ta en buss från en hållplats som låg 20 minuter (gångväg) från Emils jobb, men Malin är ju en aning seg så det blev inte så(: Dessutom! Så var grindarna ut från området vi befann oss i stängda så vi var tvungna att klättra över. DET VAR LÄSKIGT! Och hundarna fick krypa under, det var en liten lucka från grind till mark så vi hjälpte dem. Det är skönt med hanterbara hundar. Sedan så traskade vi på som bara den för att hinna med bussen in till centrum.  Jag ramlade två gånger, så vi hann inte. Hähä, hade jag inte gått på toa innan vi skulle gå, hade jag sätngt av min dator lite tidigare, hade jag inte varit så feg att hoppa ner från grinden, hade inte Emil glömt sin väska på andra sidan grinden hade han inte behövt hoppa över igen och hämta den, hade jag inte ramlat de där två gångerna under vägen till bussen.. DÅ hade vi hunnit. Men moahah! Vi märkte ju att det inte alls var långt till centrum så vi gick(: Och så kom vi till busstationen ungefär 10 minuter innan våran buss hem skulle gå. Sedan så traskade vi från Forshaga till Skived.

NU är vi hemma. Eller har varit det ett tag :) Jag har CHOKLADBOLLAR I KYLEN! Hähä, Emil ville inte att jag skulle göra det först men nu är han nog jättejätteglad på mig skulle jag tro. Jag kan vara en riktig snäll kvinna ibland!

Nu ska jag fixa i ordning chokladbollarna, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0