Värmland och Laika idag!

God eftermiddag kära medborgare!

Jag, Emil och Ima är fortfarande kva i Mullsjö. Vi skulle egentligen åkt hem igår. Men mamis och papis bil var lite dum och detär något som är fel på den. Men nu är den lagad fast det fattas något mer till den som behöver inhandlas. Så det blev att vi skulle åka imorse vid tio istället, men eftersom de fick reda på idag att det var en till grej som fattades till bilen så blev det inte så. Så nu har mamma och pappa hyrt en bil istället, Pappa hämtar den vi 15 i Lidköping, seda åker de hit med Laika och så kör vi vidare med dem till Skived! Gött mos.

Jag älskar att jag och Emil ska ha Laika dädanefter. Eller i alla fall ett bra tag nu. Det ska bli så kul att träna henne och jobba som bara den. Allt från att gå i koppel, ha möte med andra människor (med och utan hund), dra däck, spåra och massa annat! Och absolut passivitet. Hon måste lära sig att lugna ner sig och slappna av, men det ligger ju framför allt i att hon är en stresad hund att hon inte kan göra det. Hon behöver stimulering. Hon behöver tröttas ut i både kropp och huvud.

Jag vet att jag kommer lära mig riktigt mycket av denna hunden. Vi ska jobba upp våran kontakt och jag ska försöka göra allt för att få henne att lita på mig och jag måste bli mindre spänd och kunna slappna av när vi till exempel är ute och går.
Jag hör av mig senare idag. Förmodligen när vi är hemma i Skived igen!
Ha det bra så länge! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0