Illervalpar födda!

Jag är så glad. Jag har drömt om detta sedan jag var 10 år, nu 8 år senare har jag chansen att ha en egen liten päls!

Illermamma Aylen födde 11 stycken valpar varav 9 stycken ännu är vid liv. 4 pojkar och 5 flickor. Viktökningen går väll sådär, de ökar sakta och hyfsat säkert. Förutom för en liten tös, som inte växt mycket alls.


Aylen verkar som världens mysigaste iller. Jag läser så mycket fint om henne hela tiden, dagarna precis innan hon skulle föda samt när hon precis hade fött så var hon väldigt mån om sin mattes vänsterhand och speciellt tumme tydligen. Hon tvättade den grundligt och tyckte att den skulle minsann med henne in i valplådan :) Söten.


Aylen med sina valpar, 13 maj

Bilder från idag

Dagens vikter: 11, 12, 13 och 16 gram


Dagens vikter: 8, 10, 12, 14 och 14 gram

Jag kan inte förstå att faktiskt en utav dessa små ska få bosätta sig hos mig.. Det är helt otroligt, helt fantastiskt faktiskt. Dessa små liv väger enbart några ynka gram, jag kan inte ens föreställa mig hur små de faktiskt är. Jag hoppas av hela mitt hjärta att lilltösen på 8 gram överlever. Går in på valpdagboken titt som tätt och kollar läget, vad jag vet än så länge är att hon är lika aktiv som de andra men hon ser inte ett dugg större ut idag än igår, vilket de andra valparna gör.. Så, vi får hoppas på det bästa. Heja lilltösen!

Är mycket spänd inför morgondagen då förhoppningsvis en uppdatering om vikter kommer! :)

Kommentarer
Postat av: MOA

sv: det beror nog på hur man ser på saken. Är allt väl med dig min fagra?

2010-05-20 @ 14:06:28
URL: http://dinpung,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0